Připravme si kolo na novou sezónu

Pomalu, ale jistě nám začíná cyklistická sezóna a to znamená, že Vaše kolo potřebuje trochu péče, kterou Vám později oplatí na cestách. V tomto článku si v kostce řekneme, na co a proč nezapomenout. Případně co si můžete udělat doma a do čeho se raději nepouštět.

Je třeba ho umýt

Kolo nejdříve poctivě umyjeme. Především u pánů je potřeba zdůraznit – Neplatí, že co je mokré, je i čisté. Wapka je fajn věc, ale k mytí kola ji raději nepoužívejte. Svádí to k tomu, jít co nejblíže ke kolu a využít tlak pořádně. Hrozí zde ale riziko toho, že voda pod tlakem vnikne do ložiskových pouzder, kde vytlačí vazelínu a v podstatě ložiska zničí. Případně se dostane do dalších míst, která jsou citlivá na vznik koroze ... v takovém případě je zle. Na mytí je vhodné vzít spíše smetáček a klasický hadr, nepoužívejte kartáč s tvrdými štětinami, s ním poškodíte lak a na scénu se opět dostaví rez.

Jak na řetěz?

Předně je potřeba vědět, zda řetěz není za zenitem. Výrobci obvykle udávají životnost cirka 800-1200 kilometrů. Platí, že čím těžší „náklad“ a agresivnější jízda, tím nižší životnost. Řetěz má tendenci se roztahovat, to vede k postupnému ničení ozubených koleček na převodníku i na zadní kazetě. Starý řetěz je často příčinou špatného řazení. Podceněním životnosti řetězu se vám snadno následný servis prodraží.

Když potřebuji řetěz vyčistit

Pokud nemáte řetěz vybaven rychlospojkou, která jej umožní snadno rozpojit, je nejlepší cestou vyčistit řetěz přímo na kole. Pokud vlastníte pračku na řetěz, výrazně úkon zjednodušíte. Jedná se o jednoduchý nástroj, který pořídíte do čtyř-set korun. Jednoduše jej nacvaknete na řetěz a postupným otáčením šlapky proženete pračkou celý řetěz. Řetěz takto snadno zbavíte nečistoty a mastnoty. Pokud pračku nemáte, musíte si vystačit kupříkladu se starým kartáčkem, hadrem a čističem na řetězy, případně jarovou vodou. Po důkladném vyčištění řetězu, kazety a předních ozubených kol nechte důkladně vyschnout a otřete do sucha. Následně aplikujte mazivo na řetěz, protože kdo nemaže, ten nejde. Je vhodné sáhnout po speciálním mazivu, vždy je lepší aplikovat kapátkem, než-li sprejem. A hlavně, v tomto případě platí, že více nutně neznamená lépe. Po namazání přebytečné mazivo otřete suchým hadrem.

Kontrola a seřízení mechaniky

Na webových stránkách SkiAndBike.cz postupně naleznete návody k jednotlivým úkonům. K seřízení kola neodmyslitelně patří seřízení brzd, přehazovačky, přesmykače, kontrola hlavového složení, kontrola a vyčistění odpružené vidlice. V případě vzduchové vidlice dofouknutí tlaku na Vaší aktuální váhu a samozřejmě správné nahuštění pneumatik. Každý z těchto úkonů si zaslouží vlastní článek. Postup se může případ od případu mírně lišit v závislosti na výrobci, modelové řadě a typu komponentu.

Jak často servisovat?

Frekvence servisu je individuální vzhledem ke způsobu a četnosti jízdy. Určitě se vyplatí udělat na začátku sezóny pořádný servis, u kterého kolo projde kompletním vyčištěním a seřízením. V průběhu sezóny pak udržujte kolo v dobré kondici tím, že jej jednou za čas vyčistíte a promažete klíčové komponenty. Pokud se objeví nějaký problém, neváhejte a zastavte se na konzultaci, předejte tak gradaci jednoho problému v sérii problémů dalších. Na prodejně SkiAndBike.cz se Vám rádi budeme věnovat a těšíme se na Vaši návštěvu
 

Zajistíte mi servis ?

Naše prodejna SkiAndBike zajišťuje servis kol přímo na prodejně. Pokud si chcete ušetřit volné odpoledne a mít jistotu, že kolo bude perfektně připravené, není nic lehčího než se u nás s koly zastavit. Kolo si od Vás převezmmeme dohodneme termín provedení práce a pomůžeme i s jakýmkoliv dalším dotazem. Aktuální ceník servisních úkonů naleznete --> ZDE

×

Splátková kalkulačka ESSOX

Kontaktujte nás

731 261 903

obchod@skiandbike.cz

Prodejna 400m2

Praha 4 - Kunratice

Po-Pá 11-19 So 10-16